Lid worden

Het aanmelden om lid of vrijwilliger te worden kan heel makkelijk door ons te laten weten dat jijzelf of iemand anders een keer wil komen kijken. Het aanmelden gaat via Scouts Online (SOL), het online leden platform van Scouting Nederland. Nadat de aanmelding is voltooid via SOL zal er contact met je worden opgenomen om een afspraak te maken wanneer het bezoek kan plaatsvinden en bij welke speltak.

Vrees niet, na het aanmelden ben jij of iemand anders niet meteen lid. Potentieel nieuwe leden komen altijd eerst kijken alvorens het lidmaatschap in gang wordt gezet. Voor vrijwilligers die zich aanmelden zal de secretaris of voorzitter een afspraak maken voor nadere kennismaking.

Wat houd het lidmaatschap in?

• Je kunt 3 keer (gratis) komen kijken, daarna moet je besluiten lid te worden en wordt je aanmelding omgezet naar een lidmaatschap.
  • Het lidmaatschap gaat in vanaf het moment dat je aanmelding wordt omgezet naar een inschrijving, dit is tevens ook de ingangsdatum van de contributie.
  • Als je lid bent, dan verwacht de (bege)leiding dat je er iedere opkomst bij bent. Als je een keertje niet kunt komen zorg dan dat je bent afgemeld bij de (bege)leiding .

Wachtlijsten

Het kan voorkomen dat bij een groep een wachtlijst van toepassing is. Als dit het geval is dan zal dit worden gecommuniceerd na het aanmelden door de secretaris. De wachtlijst wordt op volgorde van aanmelding gesorteerd en een uitnodiging wordt verstuurd zodra een plek vrij komt.

De volgende groepen hebben momenteel een wachtlijst:

BeversWelpenScoutsExplorers
👍 Geen WachtlijstWachtlijst👍 Geen Wachtlijst👍 Geen Wachtlijst

Niet getreurd, gewoon inschrijven! Ondanks wachtlijsten proberen we altijd iedereen een plek te geven zodra deze vrij komt. Zorg ervoor dat je bent ingeschreven (klik de grote groene knop hier boven om aan te melden) zodat wij jou weten te vinden zodra een plek vrij komt!

‼ De enige manier om onze wachtlijsten op te lossen is door het hebben van meer actieve vrijwilligers. Scouting Nederland heeft richtlijnen per speltak waaraan wij ons houden. Deze richtlijnen bepalen de grootte van een speltak (verhouding tussen leiding en leden) en hierdoor ontstaan onze wachtlijsten. Wil jij bijdragen aan Scouting en onze wachtlijsten verhelpen? Meld je aan als vrijwilliger!

Contributie en kosten

Kijk op de contributie pagina voor alle informatie omtrent contributie, kosten, automatische incasso, financiële ondersteuning en het beëindigen van je lidmaatschap.

Installeren

Scouting kent de traditie een nieuw lid van een speltak te installeren. Minimaal één keer per jaar, na het overvliegen en aan het begin van het nieuwe seizoen, worden er nieuwe leden geïnstalleerd. Voor de installatie moet een scoutfit (scouting outfit) worden aangeschaft. Deze scoutfit dient na de installatie te worden gedragen bij opkomsten en bij andere gelegenheden.

De kosten van de scoutfit bedraagt ± € 50,-. Dit bedrag verschilt per speltak. Op de website van de Scoutshop vindt u de meeste benodigdheden. Raadpleeg onze kleding pagina voor meer informatie.

Opkomsten

Onze vrijwilligers doen hun best om leuke opkomsten voor de kinderen te organiseren en rekenen op hun komst, er wordt daarom van de leden verwacht dat ze elke opkomst aanwezig zijn. Als door omstandigheden uw kind niet aanwezig kan zijn vinden we het prettig dat dit op tijd wordt gemeld bij de leiding van de desbetreffende speltak.

Lidmaatschap beëindigen

Natuurlijk vinden we het jammer als leden onze vereniging verlaten. Mocht je het lidmaatschap willen beëindigen en daarmee ook de automatische incasso stop willen zetten, klik op de onderstaande knop en volg de instructies bij het formulier

Meer informatie over lidmaatschap beëindigen en automatische incasso, ga naar https://www.scoutingbrouwhuis.nl/algemeen/contributie/