Algemeen

Scouting Brouwhuis is de Scouting van de Helmondse wijk Brouwhuis. Zij bestaat sinds 1985 en heeft een ledenaantal van meer dan 75 leden. Vanaf de thuisbasis “Blokhut Arie van de Broek” aan het Rietven 1, wordt het spel van scouting wekelijks tot uitvoering gebracht door de verschillende speltakken.

Scouting Brouwhuis bestaat momenteel uit vier speltakken; er is ook nog een verdeling in onderbouw en bovenbouw. Voor meer informatie per speltak klik je op het desbetreffende logo.

Onderbouw​ ​

Bevers: ​Dit is de jongste groep; jongens en meisjes van 5 tot 7 jaar. De groep komt wekelijks op vrijdagavond van 18.30 uur tot 20.00 uur bij elkaar

Welpen: ​Dit zijn jongens en meisjes van 7 tot 11 jaar. De groep komt wekelijks op vrijdagavond bij elkaar van 19.00 uur tot 20.30 uur.

Bovenbouw​ ​

Scouts: ​Dit zijn jongens en meisjes van 11 tot 15 jaar. De groep komt wekelijks op vrijdagavond van 19.15 uur tot 21.30 uur bij elkaar.

Explorers: ​Dit zijn jongens en meisjes van 15 tot 18 jaar. De groep komt wekelijks op vrijdagavond van 20.00 uur tot 22.00 uur bij elkaar.​

Natuurlijk is er ook een bestuur, deze houdt zich bezig met algemene zaken en het dagelijkse reilen en zeilen van Scouting Brouwhuis. Overigens heeft het bestuur het niet voor het zeggen binnen Scouting Brouwhuis. Het hoogste overlegorgaan is namelijk de Groepsraad; hierin zitten alle leiding, bestuursleden en overige kaderleden.

Scouting Brouwhuis bestaat al meer dan 35 jaar, lees meer over onze geschiedenis.